Děláš reklamu? Řekni to!

Jsme aktivní na sociálních sítích? Pak jsme také zodpovědní za obsah, který tam dáváme.

  • Ať už máme 10 fanoušků nebo 200 000 fanoušků, máme vliv. Každý náš čin může ovlivnit rozhodování lidí kolem nás. Naše okolí si zaslouží vědět, proč mu něco doporučujeme a že nás za to někdo platí.
  • Možná naše profily sledují lidé, kterým je jasné, že jde o reklamu. Možná to ale  mnoha lidem jasné není. Především dětem. Ty pak chtějí být jako my, jíst stejné jídlo a nosit stejné oblečení. Výrobky, které propagujeme, nemusí být ale kvalitní nebo jsou velmi drahé. Děti se na vliv influencerů neumí dívat kriticky, jen chtějí být jako oni. Ať to stojí, co to stojí.
  • Od reklam influencerů nemůžeme odejít stejně jednoduše jako od reklamy v televizi. V televizi je jasné, kdy reklama začíná a kdy končí. My se pak svobodně rozhodujeme, zda jí věnujeme pozornost, nebo ne. V příspěvcích na Instagramu reklamu častokrát nepozná ani ostřílený marketér. Natož lehce ovlivnitelné děti.
  • Jde o spolupráci nebo jen o podporu značky? Pokud nás značka sama o podporu nepoprosila a nám se jen líbí její služby nebo produkty, o spolupráci se nejedná. Jestliže ale dostaneme peníze, dárek, barter nebo třeba slevový kupón výměnou za doporučení, o spolupráci se už jedná. 

Buďme ohleduplní. Buďme fér k sobě i k okolí. Nebojme se přiznat, že s nějakou značkou spolupracujeme za peníze. Pokud ji máme rádi, můžeme být pyšní, že si vybrala jako influencera právě nás.

Srozumitelně o etice reklamy na sociálních sítích mluví na webu  www.ferovareklama.cz

A co si o reklamě na sociálních sítích myslíte vy?

Zanechat odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

Logo WordPress.com

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit /  Změnit )

Google photo

Komentujete pomocí vašeho Google účtu. Odhlásit /  Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit /  Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit /  Změnit )

Připojování k %s